هدی ساداتهدی سادات، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 19 روز سن داره

ღ هدـے بآ طعمـ بهشتღ

اطاعت از شوهر

1390/2/11 17:39
نویسنده : مامان ِ هدی
735 بازدید
اشتراک گذاری

وظایف زن در مقابل شوهر

1-اطاعت از شوهر:

اطاعت از شوهر و خودداری از نافرمانی او،از وظایف اولیه زن است.شک نیست که غرض از اطاعت زن،فرمانبرداری او از شوهر است در اموری که مخالف احکام الهی نباشد و هرآنگاه که چنین فرمان و دستوری رسد،وظیفه،تخلف یا به صورتی فرار از آن است.زیرا در همه حال حکم خداوند متعال بر حکم بشر مقدم است.

                                                                                 

پیامبر اکرم(ص)می فرمایند:

((اگر سجده کردن برای غیر خدا جایز بود،دستور می دادم تا زن در برابر شوهرش سجده کند.))١

و در جای دیگر می فرمایند:

((زن نمی تواند حق خدا را ادا کند مگر اینکه حق شوهرش را ادا کند.))٢

بهاربيست                   www.bahar22.com

 1.فروع کافی،ج5،ص 507،ح 6.

2.مستدرک الوسایل،ج2،ص 552

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

صنم
12 اردیبهشت 90 14:12
تو زنی یا کنیز واقعآ زن باید برده باشه مگه ما ادم نیستیم
برو خجالت بکش

سلام از نام های خداست...سلام:
منظور این نیست که کنیزی کنیم...منظور اینه که از همسرمون تمکین کنیم و به خواسته هاش اهمیت بدیم.
پگاه
19 اردیبهشت 90 21:08
خوشحالم که مسلمان نیستم و مجبور نیستم از هیچ مردی اطاعت کنم. خوشحالم که یک زن آزاد و مستقلم و مردها رو برتر و شایسته‌تر از خودم نمی‌دانم. خوشحالم که خودم رو دوست دارم و به خودم و آزادی و شخصیتم احترام می‌ذارم
خوشحال باش